Žaloba
na ministerstvo zdravotnictví ČR
Městský soud v Praze
Hybernská 1006/18, 111 21 Praha 1
_____________________________________
Poštou
V Olomouci
dne 18. 7. 2016
Žalobce: Cannabis is The Cure, z.s., sídlo
Tylova 963/2, 779 00 Olomouc, IČ:
266 70 232, vedený u Krajského soudu v Ostravě, pobočka v Olomouci sp. zn. L 6401, korespondenční adresa: Open Royal Academy, Přichystalova 180/14, 77900 Olomouc, zastoupen předsedou správní rady Dušanem Dvořákem
266 70 232, vedený u Krajského soudu v Ostravě, pobočka v Olomouci sp. zn. L 6401, korespondenční adresa: Open Royal Academy, Přichystalova 180/14, 77900 Olomouc, zastoupen předsedou správní rady Dušanem Dvořákem
Žalovaný: Česká republika, Ministerstvo zdravotnictví,
se sídlem Palackého nám. 4, 128 01 Praha 2, IČ: 00024 341
Žaloba proti nečinnosti správního orgánu
D v o j m o
Přílohy
dle textu
I.
Odůvodnění
naléhavosti projednání a upuštění od soudních poplatků
ve
smyslu ust. § 56 odst. 1 - 3 soudního řádu správního – viz důkazy
1.
Žalobce je
právním zástupcem fyzických a právnických osob podílejících se na výzkumu asociace Open Royal Academy „Cannabis
is The Cure (Konopí je lék).
2.
Díky mj. také nezákonné nečinnosti žalovaného
vedli a vedou čeští členové výzkumu s ČR řadu (trestních) řízení
s důkazy o brutálním porušování práva OSN, Evropy a EU a doloženém
justičně exekutivním kartelu Českou republikou, aby usvědčení zločinci
z řad státních zástupců a soudců konající od roku 2010 již zcela vědomě zločiny dle §§ 401 a 149 ve
čtvrtém odstavci trestního zákoníku doložené soudním znalcem v oboru
soudního lékařství nešli do vězení, stejně tak zkorumpovaní a cyničtí
premiéři, ministři spravedlnosti, vnitra, policejní prezidenti a nejvyšší
státní zástupci zakazující tyto zločiny soudců a státních zástupců vyšetřit
stejně jako justice česká a evropská (Evropský
soud pro lidská práva č.j. 66981/12,
1332/13, 79490/13, 20049/14, 41264/14, 47921/2014, 57969/2015, 35796/16 a 37746/16, Evropská
komise č.j. (CHAP (2012) 00282 a CHAP (2014) 03930). Viz http://www.europe-cannabis.eu/ s doloženými
předběžnými otázkami Soudnímu dvoru. Vyjádření Soudního dvora k této justiční
korupci ze dne 14. 10. 2015 na http://court-european.blogspot.com/.
3.
Citujme soudního znalce v oboru
soudního lékařství MUDr. Matlacha ze dne 11. 5. 2011 policejnímu prezidentovi a
podezřelým pachatelům na OS a OSZ Prostějov: „ … (v důsledku konfiskací
výzkumu) ….. zemřeli a byli zmrzačeni, okradeni a kriminalizováni nevinní lidé
… 90% zkonfiskovaného majetku se ztratilo …“ , důkaz s razítkem soudu
na http://vlada-cr.blogspot.com/
4.
Nejen vědeckými studiemi a zkušenostmi
členů výzkumu je doložen (vysoce kvalitní a bezpečný) paliativní, ale i kauzální
efekt léčby onkologických onemocnění látkami v konopí, který jako první
doložil a zveřejnil v roce 1994 prof. Manuel Guzmán (apoptóza buněk
rakoviny), viz http://univerzita-palackeho.blogspot.com/
Objeveno prvně v roce 1974 v USA, osobně prezidentem Nixonem však byly
objevy zakázány publikovat.
5.
Zástupce žalobce od roku 2008 jako
vedoucí výzkumu mj. dokládal vládě a parlamentu kromě legislativních návrhů civilizovaného
řešení a petic (viz http://cannabisterapie-petice.blogspot.com/)
důkazy také o úspěšné léčbě diabetes a dalších nemocí látkami v konopí (cca
tisíc látek z toho cca 300 léčivých). Přepočtení škody jen na konfiskacích
výzkumnické farmy Ospělov v letech 2009 - 2015 jsou dle studie
Diabetologického centra cca 5 miliard korun jen na tratných (pouze a jen
zdravotnických) výdajích rok po amputaci tzv. diabetické nohy (bez bolestného a
sociálního vyloučení, cca 10 tisíc amputací ročně dle UZIS), viz např. soudní
znalec MUDr. Švarc k falšování posudků a diagnóz na http://soudniznalec.blogspot.com/
6.
Zkorumpovaní ministři spravedlnosti
stejně jako nejvyšší státní zástupci a také naprosto zkorumpovaný předseda
Ústavního soudu ČR JUDr. Rychetský opakovaně odmítají na zločinecky jednající
prolhané soudce Ústavního soudu (č. j.
II. ÚS 664/12, IV. ÚS 4859/12, II. ÚS 1311/13, II. ÚS 289/14, I. ÚS 2431/15,
II. ÚS 3196/15, III. ÚS 396/16) podat návrh na kárné/trestní řízení, ve
kterých o ochraně zločinecky jednajících pachatelů veřejné moci vědomě lživě
tvrdí, že konopí je prekurzor, aby předběžné otázky s důkazy o porušování
práva EU nepředali Soudnímu dvoru k projednání a odpovědní byli postavení
před soud (novelizace technických předpisů výroby konopí nebyly od novely 1. 7.
2004 oznámeny Evropské komisi a jsou dodnes nevymahatelné stejně jako
neoznámený zkorumpovaný zákon konopí do lékáren č.50/2013 Sb.). Důkazy viz http://constitutional-court.blogspot.com/
7.
Stejně zločinecky jedná předseda NS prof.
Šámal, PhD., který stížnost za nepodání kárného podnětu na spolupachatele
v talárech na NS dne 7. 7. 2016 pod č. j. S 265/2016 předal alibisticky
ministerstvu spravedlnosti k rozhodnutí, namísto řádného prošetření a
podání návrhu na kárné řízení, http://nejvyssi-soud.blogspot.com/.
8.
Ministři spravedlnosti se však roky
zříkají doložený kartel a korupci jakkoliv řešit, stejně tak odmítají řešit
další doložené opakované nezákonné praktiky justice a exekutivy vůči členům
výzkumu, viz např. stížnost nevládní organizace Art Language Factory,z.s. ze
dne 6. 7. 2016 na http://ministr-spravedlnosti.blogspot.com/
9.
Zkorumpovaní ministři zdravotnictví ve
věci cannabisterapie dlouhodobě ohrožují zdraví občanů, působí škody na státním
rozpočtu a schvalují v rozporu s právem OSN, Evropy a EU nevydávání
povolení (licence) k výrobě konopných léčiv (dle § 15 písmeno e) ZoNL. Od 1.4.2014 je možné získat (jednu pro ČR) licenci pouze dle § 24 ZoNL
k výrobě – monopolizovaného - konopného květu. Ministři schvalují neoprávněnou
a odborně neobhajitelnou monopolizaci 4 holandských genetik k léčbě formou
vysoce omamného květu konopí (tzv. marihuana) - nikoliv cílených metod transportu
léčiva bez možností aplikace neomamných genetik konopí - oznámenou navíc
Evropské komisi v naléhavém řízení (notifikace č.j. 2013/0288/CZ) z údajné obavy o zdraví
občanů se skutečným prvním výdejem holandského konopného květu v lékárně
až za 15 měsíců, schvalují cenu konopného květu v lékárně v limitu
konopné vyhlášky přes 50 tisíc Kč/měsíčně (většinou pro invalidy!, druhou
alternativou je prý dle zločinců na ústavním soudu zmrzačení, konfiskace a
kriminál), přičemž jde o konopí ve složení nepodložené žádným výzkumem,
žádným příbalovým letákem, neprošlé dokonce ani kontrolou kvality dle vyhlášky,
jak je v žalobě doloženo a zveřejnila minulý týden ČT a ČTK.
10. Ministři zdravotnictví jako gestoři ZoNL od roku
2008 zcela ignorují fakt, že rovněž nevyjasněné výklady pojmů zákona (co
znamená a jak se pozná v praxi § 15 písmeno e) ZoNL, jak je určen vzorek
konopí měření na obsah THC dle § 2 písmeno d) ZoNL atd. – viz žaloba –
vedou k mnohdy tragickým trestním řízením, Česká televize však roky
cenzuruje tyto informace a s požehnáním Rady ČT zapírá roli
veřejnoprávního media, aby výše uvedený kartel a zločiny justice a exekutivy pojmenovala
a podvodníky a viníky v talárech označila, viz důkazy na http://respekt-blog.blogspot.com/
11. Zástupce
žalobce je v důsledku jednání justičně exekutivního kartelu ve 3. stupni
invalidity a přes protesty lékařů, členů výzkumu a soudních znalců, emeritních
rektorů universit, viz http://bolsevici.blogspot.cz/, je mu ustanovena justicí
ochranná léčba, úředně zakázáno pracovat a každoročně od roku 2008 ničen
výzkum s lživým tvrzením, že konopí je prekurzor, viz http://cannabis-research.blogspot.com/
12. Na
sv. Bastilu dne 14. července 2016 více než 300 občanů participujících na
výzkumu předložilo Ministerstvu kultury ČR se všemi potřebnými náležitostmi Návrh
na registraci Konopné církve, viz http://konopna-cirkev.blogspot.com/.
S ohledem na fakt, že členové výzkumu včetně zástupce žalobce vydali stovky
tisíc korun za soudně znalecké analýzy a posudky dokládající zločiny justice a
exekutivy, viz http://konopijelek.blogspot.com/,
právní pomoc a advokátní zastoupení a žalovaný tuto nezákonnou činnost nejen vůči
žalobci činí dlouhodobě, viz http://ministerstvo-zdravotnictvi.blogspot.com/
a v dané věci jde (naléhavě) o
život a (ne) poškození zdraví občanů včetně života a zdraví zástupce žalobce,
je soud laskavě žádán opustit od soudních poplatků a projednat věc
přednostně jako věc velmi naléhavou.
II.
Předmět žaloby
A.
13. Úvodem:
Pro dokreslení dlouhodobosti nezákonného jednání žalovaného doložme nejen
archiv - http://ministerstvo-zdravotnictvi.blogspot.com/
- jeho nezákonných aktivit s nevydáním povolení k výrobě konopných
léčiv a výzkumu žádaných od roku 2000 a nevydávaných i po – justicí dále již
nikdy neakceptovaném - judikátu netrestnosti cannabisterapie v lednu 2008,
viz http://cannabis-dukazy.blogspot.com/,
ale konkrétně stran nevydávání informací, že žalovaný od 6..6.2014 a přikazujícího
rozhodnutí ministra č.j. MDZR 27796/2014-2/PRO vydat informace, tyto informace
MZ ČR dosud nevydalo, i když po řadě stížností dne 18.11.2015 pod č.j. 67908/2015-3/MIN/OVA v bodu 10 uvedlo, že se údajně omlouvá, že rozhodnutí
našlo a že je údajně zašle, ale toto nikdy nezaslalo a informace nevydalo přes
řady dalších stížností.
14. K vlastní žalobě:
Žalobce zaslal žalovanému žádost o poskytnutí informace podle zákona č 106/1999
Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů („Zákon“) týkající se především
terminologie, aplikace výzkumu a doložení kvality a také legislativní opory použití
cca 50 kilogramů konopných drog hlášených každoročně OSN ke spotřebě v ČR
bez jakýchkoliv výstupů odborné a laické veřejnosti, ale také patrně bez
jakékoliv legislativní opory a kontroly kvality.
15. Žádost
byla odeslána žalovanému dne 20. 5. 2016 a byla žalovaným přijata dne 20. 5.
2016.
16. Žádost
byla zaevidována elektronickou podatelnou žalovaného MZ ČR pod č. j.
MZDRX00UUNOV.
17. Dne
8.6.2016 přijalo MZ na podatelně – osobně podanou - stížnost na nevydání
informací a zaevidovalo ji pod č.j. MZDRP01F5PCA.
18. Dne
28.6. 2016 přijalo MZ na podatelně – osobně podanou – stížnost na průtahy při nevydání žádaných informací a zaevidovalo ji
pod č.j. MZDRP01HPKVG.
19. Do dne podání žaloby žalovaný
informace (opětovně) nevydal.
B.
20. Úvodem:
Žalovaný je zřizovatelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SUKL). Archiv dlouhodobě
nezákonného jednání SUKLu je uveden na http://konopar.blogspot.com/
včetně níže uvedených (ocanovaných)
rozhodnutí k předmětné žalobě.
21. Jak
lze doložit z webových stránek SUKLu (a SAKLu), vedení SUKLu bylo nejen
členy asociace Open Royal Academy při jednání o úhradě tzv. léčebného konopí ze
zdravotního pojištění v roce 2014 a 2016 informováno, že jedná
v hrubém rozporu s mezinárodními úmluvami, ze strany žalobce
z důvodu nevymahatelného zákona o léčivech a zákona o návykových látkách
ve věci výroby a distribuce tzv. léčebného konopí a porušení práva Společenství
a nemožnosti tendr vůbec vypsat - viz opatření na http://www.sukl.cz/
22. K vlastní žalobě:
Žalovaný je odvolacím orgánem SUKLu v řízení o poskytnutí informace podle
zákona č 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění
pozdějších předpisů („Zákon“).
23. Žalobce
zaslal SUKLu žádost o poskytnutí informace dle Zákona týkající se především
terminologie, realizace a aplikace výzkumu a doložení kvality mj. cca 10
kilogramů konopných drog vykoupených v prvním tendru v únoru 2016 bez
doložení důkazu o kvalitě dle legislativy a nyní určené do pece, nikoliv
potřebným lidem, na což žalobce od roku 2010 upozorňuje odpovědné včetně
Antimonopolního úřadu, různých stupňů SZ a Policie ČR. Viz http://zpravy.idnes.cz/lecebne-konopi-elkoplast-slusovice-dodavka-10-kilogramu-pin-/domaci.aspx?c=A160712_155553_domaci_fer
ze dne 12. 7. 2016 (MF Dnes: Druhá várka léčebného konopí asi skončí v peci.
Firma nedoložila kvalitu!)
24. Žádost
byla odeslána SUKLu dle judikatury elektronicky se všemi náležitostmi a
identifikačními znaky podavatele žádosti dne 21. 5. 2016.
25. Dne
6.6. 2016 žalovaný zaevidoval pod č.j. MZDRX00V28X6
stížnost a odvolání na rozhodnutí SUKLu ze dne 30.5.2016 č.j. sukl 154264 -
54266/2016 sp. zn.sukls151273/2016 a následně dne 10.6.2016 zaevidoval odvolání
na rozhodnutí SUKLu ze dne 6.6.2016 č.j. sukl 15151273/2016 sp. zn.sukls
160261/2016 pod č.j. MZDRX00V4THL.
26. Stížnosti
a odvolání na rozhodnutí SUKLu byla zaslána
povinnému poštou a žádáno naléhavé projednání.
27. Bylo
stěžováno, že rozhodnutí SUKLu bylo adresováno jinému subjektu, než byl
podavatel žádosti a SUKL účelové odmítal vydat informace na žádosti č. 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10 a 12 (vyjma 1h). Také bylo
rozporování nepravdivé sdělení k některým žádostem, že jde o veřejné
informace.
28. K výzvě
SUKLu ze dne 16.6.2016 č.j. sukl 169225/2016, sp.zn. sukls 151273/2016 zaslal žalobce
SUKLu dne 28. 6. 2016 SUKLem účelově vymáhané doplňující informace
k žádostem v bodě 1 -2, což dal MZ rovněž na vědomí.
29. Na
tyto informace reagoval SUKL vydáním rozhodnutí č.j. sukl 185379/2016, sp. zn. sukls
151273/2016, ze kterého je patrná kreativita definic dle SUKLu, která nemá
zákonnou oporu (byť jsou pojmy v zákonech a vyhláškách a podzákonných
normách uváděny), namísto sdělení, že daná informace neexistuje! Stejně tak se
SUKL zdráhá jednoznačně napsat, že nemá žádné informace o kvalitě vykoupeného konopí,
což však žalobce neakceptuje, zvláště pak SUKLem zaslané anglické dokumenty,
když je úředním jazykem čeština.
30. Přesto
žalobce i tuto část žádosti číslo 1 akceptuje jako vyřízenou.
31. Dne
28.6. 2016 přijalo MZ na podatelně – osobně podanou – opakovanou stížnost na
průtahy při nevydání přikazujícího rozhodnutí žalovaného vůči
SUKLu informace vydat a zaevidovalo ji pod č.j. MZDRP01HPKVG.
32. Konkrétně
tedy žalovaný nepřikázal do dne podání žaloby SUKLu vydat informace k žádostem
č. 2, 3, 5, 7, 9, 10 a 12. Tyto
informace žádáme vydat, nebo explicitně napsat, že neexistují.
33. Důkazy:
·
Příloha 1: Stížnosti na justiční
kartel a korupci v předmětné věci dle kapitoly I. uvedeny pouze z posledního
období (ministru spravedlnosti, premiérovi, předsedům nejvyššího a ústavního
soudu, Městskému soudu v Brně, Krajskému policejnímu ředitelství v Brně
apod.)
·
Příloha 2: Žádosti o informace a
stížnosti/odvolání ve věci II. A a II.B.
·
Příloha 3: Všechna výše uvedená
rozhodnutí SUKLu jsou uvedena v ocanovaných originálech na http://konopar.blogspot.com/
III.
34. Z výše
add II. A uvedeného vyplývá, že byla podána žádost o poskytnutí informace podle
Zákona. Tato žádost nebyla v zákonné lhůtě 15 dnů vyřízena, ani o ní jinak
nebylo rozhodnuto. Rovněž o stížnosti žalobce na neposkytnutí informací podle
Zákona nebylo v zákonné lhůtě 15 dnů rozhodnuto.
35. Z výše
add II. B uvedeného vyplývá, že byla podána žádost o poskytnutí informace podle
Zákona. Tato žádost nebyla v zákonné lhůtě 15 dnů zcela vyřízena v souladu
se Zákonem. Rovněž o stížnosti a odvolání žalobce na neposkytnutí části
informací podle Zákona nebylo v zákonné lhůtě 15 dnů žalovaným jakkoliv rozhodnuto.
36. S
ohledem na skutečnost, že požadované informace navazují na dlouhodobé marné úsilí
žalobce o získání informací k meritu svých dotazů, kdy odpovědi jsou ze
strany žalovaného nedostačujícími či žádné, si žalobce dovoluje požádat ve
smyslu ust. § 56 odst. 1 - 3 soudního řádu správního nadepsaný soud o
přednostní projednání této věci a upuštění od soudních poplatků, neboť
s ohledem na stav trvalého odpírání práva na informace je zásadním
způsobem porušováno právo žalobce na informace ve smyslu článku 17 LZPS s extrémně
negativním dopadem na jeho činnost, a jsou tak dány závažné důvody
pro přednostní projednání a rozhodnutí věci.
37. Protože
žalobce bezvýsledně vyčerpal prostředky, které Zákon stanoví k ochraně
proti nečinnosti správního orgánu, žádá v zákonné lhůtě nadepsaný soud,
aby vydal následující
R
o z h o d n u t í
38. Žalovanému
se ukládá, aby do pěti dnů od právní moci tohoto rozsudku
o
I) sdělil žalobci informace, na
základě žádosti ze dne 20. 5. 2016
o
II) přikázal SUKLu vydat informace žádané
21. 5. 2016 pod bodem č. 2, 3, 5, 7, 9,
10 a 12
o
III) uhradil
žalovanému 500.000,- Kč, pokud žalovaný rozsudek soudu byť
jen zčásti ve stanovené lhůtě nesplní
39. Žalovaný
je povinen uhradit žalobci náklady tohoto soudního řízení.
Dne
18. 7. 2016
Cannabis is The Cure, z.s.
Dušan Dvořák,MMCA, předseda správní rady