Neoznámený předpis konopí do lékáren?


Art Language Factory, IČ: 227 24 303, Petra přichystala 180/14, 779 00 Olomouc
Spoluzakladatel mezinárodního vědeckovýzkumného pracoviště Edukativní konopná klinika


Ministr zdravotnictví – rozkladová komise
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Palackého náměstí 375/4, 128 01 Praha 2


Věc: Odvolání proti rozhodnutí MZ ČR č.j. MZDR 2450/2014 ze dne 2.4.2014 doručeného odvolateli dne 8.4.2914. Lhůta pro podání odvolání končí dne 23.4.2013


Vážený pane ministře,

dovolte prosím nejprve připomenout, že na titulní straně webu http://vlada-cr.blogspot.cz/ jsou uvedeny tři stížnosti, žádosti a odvolání dalšího člena Open Royal Academy (CZ), konkrétně AK Diag Human Cannabis, který je našim právním zástupcem a které byly téměř před měsícem zaslány povinným ve vztahu k jejich ignorování zákona 106/1999 Sb. (PN Bílá Voda, PN Kroměříž a PN Šternberk), falšování lékařských a soudně znaleckých zpráv (realizovaných na pracovišti bez finanční participace tzv. soudních znalců-primářů v jejich pracovní době) a současně stížnosti, žádosti a odvolání byly v kopii zaslány MZ ČR na vědomí, ale dosud o těchto odvoláních a stížnostech MZ ČR jakkoliv nerozhodlo. Žádáme laskavě tímto o nápravu a rozhodnutí informace vydat.


K vlastnímu odvolání pro rozkladovou komisi uveďme, že MZ ČR zcela nepravdivě napsalo, že na otázky již dávno odpovědělo, ač se tak nikdy nestalo, dokonce jsme byli označeni za kverulanty. Doložme, že se s takto formulovanou žádosti marně obracíme na MZ ČR od ledna 2014 opakovaně. K samotným žádostem dokládáme názorné vysvětlení a současně neuvádíme žádost číslo  I, protože tato, jak bylo MZ ČR opakovaně uvedeno, byla určena pro Policii ČR, která rovněž odmítá odpovědět a ministerstvo to odmítá polici nařídit, zda má či nemá policie právně závaznou metodiku měření obsahu THC v konopí (nemá!).


Žádost a doplněné znění otázek kurzivou:


II.
Jakým dokumentem II. A) získala ČR výjimku pro 3 zcela rozličné druhy konopných produktů (podle obsahu CBD a THC) uvedené v jedné definici konopí (konopného produktu) v zákoně o  návykových látkách s obsahem do 0,3% / nad 0,3 %  THC.  II. B) Sdělte, zda je výjimka vyřešena v přístupové smlouvě ČR k EU a sdělte náležitosti. II. C) Sdělte výjimku pro ČR pro možnost pěstování konopí s obsahem do 0,3% THC, nikoliv do 0,2% THC, jak je v EU zákonnou normou. II. D) Sdělte orgán pro registrace genetik konopí s obsahem do 0,3% THC, když konopí do 0,2% THC je dle EU registrováno v tzv. odrůdových knihách.  

Vysvětlující komentář k žádosti číslo II
A)     V § 2 zákona o návykových látkách (dále jen ZoNL) jsou tři odlišné definice konopí. Konopí je a) kvetoucí vrcholík (Cannabis flos), b) plodonosný vrcholík (Cannabis herba) a c) celá nadzemní část rostliny konopí včetně vrcholíku. Jak je ve vyhlášce č. 221/2013 Sb. uvedeno, předchozí vládou zcela bez jakýchkoliv vědeckých důkazů schválené monopolizované holandské konopí do lékáren má ve svých 4 schválených druzích léčiv 4 odlišné koncentrace a synergie účinných látek – kanabinoidů CBD a THC (v konopí je mnohem více léčivých látek a právě synergie těchto látek je klíčová).. Pokud bychom měřili ze 3 na účinné látky stejných rostlin konopí a vzali z jedné a) kvetoucí vrcholík, ze druhé plodonosný vrcholík a ze třetí c) celou nadzemní část rostliny konopí a tyto části rostliny konopí (a-c) zhomogenizovali  a změřili na obsah např. THC, tak část a) bude mít např. 15% THC, část b) bude mít 5% THC a část c) bude mít 0,5% THC. Navíc je důležité vědět, že vysoce léčivou látkou v konopí je kyselina kanabidiolová a ta je v přirozeném konopí a kdybychom měřili obsah účinných látek s vodou v konopí, dostali bychom se ke zcela jiným údajům koncentrací THC, protože neproběhla dekarboxylace. Konopí je rovněž produktem a nejméně od vstupu do EU víme, že je prodejným léčivem. Bohužel si však navážíme českých vědců (z Olomouce), kteří světový výzkum před 60 roky zahájili. Zcela oprávněně se proto ptáme, zda má ČR nějakou výjimku dle Směrnice 98/34/ES, že na ten samý produkt s názvem konopí má Česká republika 3 zcela odlišené definice, které ve výsledku dávají léčivo se zcela odlišnou koncentrací účinných látek. Tato věc má rovněž velký význam pro zmatení pojmů, co to vlastně je konopí do 0,3% THC, což v žádném případě není jen technické konopí, neboť každé konopí je technické a současně léčivé, avšak – alespoň z výzkumu se tak jeví – ne každé konopí a zvláště pak synergie účinných látek je účinná na tu či kterou nemoc.   
B)     Protože ZoNL měl trojí odlišnou definici konopí již v období práce na přístupové smlouvě k EU, ptáme se, zda toto zmatení definic, na které občané velmi doplácejí a drogové mafie na tomto mohou stavět, když nepoužíváme standardizovanou metodiku měření obsahu THC v konopí, bylo vyjednáváno jako nějaká výjimka v rámci přístupové smlouvy.
C)     Protože naprostá většina států EU má jako limit pro volně pěstované certifikované konopí zapsané v odrůdových knihách konopí do 0,2% THC a na tyto odrůdy je Nařízením Rady přesná a právně závazná evropská metodika měření obsahu THC, ptáme se,  zda má ČR nějakou výjimku, že může mít české konopí až do 0,3% THC.
D)    Protože v celé EU jsou do odrůdových knih jako certifikované odrůdy zapisovány ty odrůdy, které mají do 0,2% THC, ptáme se MZ ČR, zda existuje úřad, kam je možné registrovat odrůdy s více než 0,2 % THC.


III.
Jakým dokumentem byla pro ČR udělena výjimka pro notifikaci novely zákona návykových látkách dle 98/34/ES schválené jako zákon č. 273/2013 Sb., když schválená novela uvedená ve Sbírce zákonů v září 2013 se od novely zaslané v květnu 2012 Českou republikou Evropské komisi k notifikaci dle 98/34/ES zcela zásadně odlišuje právě v technických aspektech výroby produktů z konopí do a nad limit % THC včetně limitů % THC pro šlechtění a pěstování, což je jinak v rozporu s právem EU i ČR.

Vysvětlující komentář k žádosti.
EU dle čl.8 odst 1. Směrnice 98/34/ES povoluje drobné změny notifikovaného a parlamentem schváleného znění technického ustanovení zákonů a vyhlášek, avšak znění novelizace ZoNL zaslané do Bruselu v květnu 2012 k notifikaci dle Směrnice 98/34/ES (po dlouhých letech nepravdivých tvrzení MZČR, že novelizace ZoNL není od vstupu do EU od 1.5.2004 třeba vůbec notifikovat!) se zcela dramaticky liší právě v technických ustanoveních ZoNL z hlediska získání a zpracování účinných látek v konopí (tzn. §§ 5, 8, 15, 24, 29 atd?) a  my se oprávněně ptáme, zda má ČR na takovéto jednání v rozporu se směrnicí výjimku, protože např. víme, že na notifikované vyhlášky týkající se „konopí do lékáren“ (2013/616/CZ, 2013/615/CZ, 2013/611/CZ, 2013/604/CZ) rozhodně nešlo uplatnit tzv. nouzový postup, což šlo uplatnit u aféry s metanolem, kdy šlo o životy, ale ne u schvalování formulářů! Je možné, že MZ ČR bude tvrdit, že změny nebyly dramatické, ale v případě prohry u soudu jde o miliardy/ročně. 


IV.
Pokud pro věc uvedenou v žádosti č. III. nebyla ČR udělena výjimka, jakým dokumentem byla ČR udělena výjimka nenotifikovat do roku 2014 dle 98/34/ES novelizace změn technických předpisů ustanovení zákona o návykových látkách od roku 2004 u výroby (včetně šlechtění) konopí a konopných produktů s obsahem do/nad 0,3% THC, a to k jednání (na ploše do/nad 100m2/subjekt) IV. A) bez povolení úřadů (§§ 5, odst. 5 a 29) IV. B) s povolením úřadů (§§ 8 a 24) včetně IV. C) novelizace ustanovení o výrobě a izolaci konopných pryskyřic (§ 15, pism. f) ve smyslu 98/34/ES dle novely zákonem č. 50/2013 Sb. včetně předchozích novelizací a změn po vstupu do EU.

Vysvětlující komentář k žádosti.
A)     Ptáme se, jakou výjimku ČR od vstupu do EU měla, když již novelizace ZoNL platná od 20.5.2004 dávala vůči § 29 ZoNL členské zemi EU za povinnost takovýto jednoznačně technický předpis určující pěstitelství do 100m2/osobu bez hlášení úřadům notifikovat, stejně jako bylo bezvýhradně nutné notifikovat změnu § 5, odst 5 (50/2013 Sb.) čili zacházení s konopím bez povolení úřadů k účelům pokusnickým a průmyslovým se změnou na pouhých 0,3%THC od 1.4.2013.
B)     Stejně tak bylo potřeba notifikovat novelizace § 8 (2009, zacházení k farmacii) a § 24 (50/2013 Sb.pěstování pro farmacii)
C)     Stejně tak bylo potřeba notifikovat novelizaci § 15, pism. f) (50/2013 Sb.)
 

V. – redukujeme žádost jen na bod C a D s doplňujícím
V. C) Pokud dané genetiky konopí ve složení uvedeném ve vyhlášce MZ ČR č. 221/2013 Sb.  notifikoval dle 98/34/ES výrobce, sdělte podkladové vědecké studie dokládající terapeutický efekt právě těchto a takto složených genetik konopí vůči konkrétní nemoci za deklarovaného způsobu užití a dávkování konopného produktu, které vedly ČR k uvedení daných genetik do  vyhlášky MZ ČR č. 221/2013 Sb. V. D)Jaká kriteria složení genetik konopí ohledně kanabinoidů CBD a THC byla ČR přijata pro zavedení obchodovatelných konopných produktů do vyhlášky MZ ČR.

Vysvětlující komentář k žádosti.
Domníváme se, že žádost je velmi dobře srozumitelná. Postačující pro nás bude žádost uvedená pod bodem C a D. Zejména nás zajímají klinické studie na právě takové  či právě takové složení konopí od firmy Bedrocan, neboť bychom doporučili naše semena, která jsme u MZ ČR registrovali už v roce 2012, ale MZ ČR to zcela ignorovalo.  


VI.
Jaký dokument, kterého orgánu a kterého/kterých států VI. A) rozhodl o registraci názvu (značky) čtyř obchodovatelných odrůd (produktů) konopí s deklarovaným obsahem CBD a THC ve smyslu vyhlášky MZ ČR č. 221/2013 Sb. VI. B) Pokud v ČR a EU, resp. u členských zemích EU existují orgány pro registraci genetik (produktů) konopí s obsahem nad 0,2% THC jako mají genetiky konopí do 0,2% THC v rámci registrace do tzv. odrůdových knih, sdělte názvy, kontaktní údaje a podmínky k registraci.  

Vysvětlující komentář k žádosti.
Domníváme se, že žádost je velmi dobře srozumitelná. K A) Pokud jsou genetiky konopí firmy Bedrocan někde zapsány v odrůdových knihách, sdělte bližší podrobnosti.
K B) nás zajímá, kam se máme obrátit, když chceme registrovat ověřitelně léčivé genetiky konopí s obsahem nad 0,2 % v Cannabis flos.


VII. – žádost rušíme a dáváme ke zvážení pro Vládu ČR
Rádi bychom byli Vládou ČR pověřeni spravovat odrůdovou knihu ověřeně léčivých odrůd konopí na určitá onemocnění, kde můžeme doložit vysoce léčivé účinky u jednotlivých odrůd konopí a rovněž u jednoho již v odrůdové knize zapsaného druhu konopí do pouhých 0,2% THC, které úředníci MZ ČR nazývají technickým konopím bez léčivého významu, aniž by věděli, o čem vůbec mluví. Víme, že konopí s tak minimálním množstvím CBD (3 ze 4 druhů uvedené ve vyhlášce MZ ČR č. 221/2013 Sb.), jaké mají občané v lékárnách dostávat s monopolem holandské firmy, je zákonně i odborně velmi špatný přístup a pro občany cenově zcela nedostupné léčivo. Open Royal Academy navrhla s tolika znalými lidmi 17.listopadu 2013 řešení, ale žádná parlamentní strana nereagovala, viz  http://konopi2014.blogspot.cz/

Rádi bychom realizovali srovnávací studie konopných mastí, neboť na vysoce koncentrovanou (neomamnou) konopnou mast nemáme žádnou reklamaci z hlediska nepotřeby amputace diabetické nohy (více než 10 tisíc ročně!), ale to, co je skutečně potřeba, je výzkum, neboť jiná složení mohou být mnohem účinnější.  

Nerozumíme dosavadnímu přístupu MZ ČR, který kráčí přímo proti zdraví občanů a rozpočtu země, když víme, jak bezpečné a účinné je konopí léčivo, nenávykové (na úrovni kávy) a s minimem rizik, zvláště když je odborná a laická veřejnost pravdivě poučena.

Jsme přesvědčeni, že kriminalizovat kohokoliv jen proto, že mu pomáhá a dělá dobře konopí je nejen v rozporu s mezinárodními závazky jako Úmluvou o lidských právech, Ústavou a zákony, ale i jednání s charakterem zločinů proti lidskosti se škodami nejen na státním rozpočtu.  

Očekáváme, že se občanům Vláda ČR za dosavadní zločiny a škody předchozích vlád veřejně omluví a výzkum řádně a spravedlivě odškodní.



V Olomouci 21.4.2014              Jana Dvořáková, McA, předsedkyně správní rady




Zpracoval: vedoucí výzkumu Cannabis is The Cure (Konopí je lék) Dušan Dvořák, MMCA,

                                         Parlament České republiky
                        
POSLANECKÁ  SNĚMOVNA 
2012
                                                             6. volební období

                                                           1400
                                                     USNESENÍ
                                                         Poslanecké sněmovny
                                                  
 ze 49. schůze 7. prosince 2012







k návrhu poslanců Miroslavy Němcové, Pavla Béma, Milady Emmerové, Zuzky Bebarové–Rujbrové, Jiřího Skalického, Radka Johna, Jiřího Štětiny, Jiřího Koskuby a Michala Janka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 378/2007 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (zákon o léčivech), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 590/ - třetí čtení







Poslanecká sněmovna





            vyslovuje souhlas s návrhem poslanců Miroslavy Němcové, Pavla Béma, Milady Emmerové, Zuzky Bebarové–Rujbrové, Jiřího Skalického, Radka Johna, Jiřího Štětiny, Jiřího Koskuby a Michala Janka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 378/2007 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (zákon o léčivech), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 590, ve znění schválených pozměňovacích návrhů.











Miroslava Němcová v.r.

                                                předsedkyně Poslanecké sněmovny







Kateřina Konečná v.r.

                                               ověřovatelka Poslanecké sněmovny