MZ ČR a SUKL/SAKL – nové skutečnosti ve světle mezinárodního práva a výzkumu a cannabisterapie a vzniku licenčního a patentního Institutu.


Důkazy k šestému dodátku páte ústavní stížnosti II. ÚS 3196/15 a jednání MZ ČR a SUKL/SAKL – mezinárodní právo a výzkum cannabisterapie ve světle vzniku licenčního a patentního Institutu pro kanabinoidy.

1.    Když stěžovatel v polovině devadesátých let 20 století získal v rámci postragudálního vzdělávání v adiktologii diplom z dlouhodobého výcviku univerzity San Diego, ten samý rok měli občané Kalifornie povoleno pěstovat konopí k léčbě a výzkumu.

2.    Přestože federální zákony USA ZAKAZUJÍ pěstovat konopí a jakkoliv zacházet s tzv. marihuanou, v lednu 2016 mají desítky státu USA zavedeny různé formy regulace pěstování konopí včetně regulace prodeje marihuany pro rekreační užívání!

3.    Jak je doloženo na Google v článku Hospodářských novin ze dne 5. 12. 2015, „Kanada jako první země G7 zcela zlegalizuje marihuanu“, konopí k léčbě a výzkumu musí Kanada poskytovat dle rozhodnutí Nejvyššího soudu již od roku 2001! 

4.    Jak je rovněž doloženo na Google v článku Hospodářských novin ze dne 29. 12. 2015 „Ekonomické důsledky legalizace marihuany“, ekonomická analýza dokládá vysoký celospolečenský prospěch legalizace marihuany – ilustrováno na Coloradu.

5.    Přestože úmluvy OSN NAOPAK nezakazují léčbu a výzkum konopí, přestože toto ROVNÉŽ nezakazuje ani vymahatelné právo Evropské unie, jak bylo stěžovatelem doloženo na rozhodnutí Europarlamentu, judikatuře SDEU a ČR po vstupu do EU, bylo a je nejen předkladateli a poradci neoznámeného předpisu č. 50/2013 Sb. a konopných vyhlášek vědomě mylně veřejně uváděno, že úmluvy OSN zakazují pěstování konopí a že musí být nejprve zřízena státní agentura, což praxe popírá na důkazech a je v rozporu s důkazy z členských zemí! Argumentace MZ ČR, že má právo pěstování konopí zakazovat, protože je moc kuřáků marihuany, je zcela právně, odborně a ekonomicky vadná a vede k ohrožení občanů. Vláda má celý aparát úředníků, kteří roky marně oznamují nezbytnost regulačních opatření. Ve světle ČR jako jednoho z největších producenta máku na světě, což není hysterizováno a produkce netrpí, je situace s mnohem bezpečnějším a medicinsky užitečnějším konopím naprosto absurdní.

6.    Předkladateli neoznámeného předpisu č. 50/2013 Sb. (konopí do lékáren) bylo zamlčováno sdělení všech tří úmluv OSN, citujme obecně k restrikcím: „pokud tak ústava členské země povoluje činit“. EU právo kartelům a monopolům extra práva nedovoluje, viz zejména článek 34 SFEU, stejně tak zákon o zdraví lidu.

7.    Jak doložil přední světový vědec léčebných účinku konopí Doc. RNDr. Lumír Hanuš, DrSc. marně dne 13. 3. 2015 Nejvyššímu soudu a je uvedeno ve spisu a na http://univerzita-palackeho.blogspot.com/,  agentura pro konopí byla – k neprospěchu výzkumu a nemocným – zřízena Izraelem letos až po 20 letech pěstování konopí občany a akreditovanými pěstírnami více než 20 tisíci občany zapojenými do výzkumu, avšak dodnes konopí vydávají pěstitelé a lékaři se od nemocných a pěstitelů učí, což je pro výzkum nezbytné.

8.    Dodejme, že když izraelští pěstitelé v roce 2010 na Cannafestu na stánku Edukativní konopné kliniky, výzkumu a odborné společnosti Konopí je lék, o.s. odnášeli 300 gramové pytle plné sušené konopné herby se semeny cannabis ruderalis od Mikulova z polí, světová media za několik měsíců přinesla zprávu, že izraelští vědci vyvinuli neomamné konopí. Není to náhodou to konopí úspěšně používané na cukrovku, autismus, epilepsii, některé formy rakoviny nebo schizofrenii, jak uvádí stěžovatel? Není to náhodou to konopí stěžovatele, kde byl nedostatek omamného THC v kvetu konopí od tzv. marihuany vyvažován dostatkem kanabinoidu CBD a jiných léčivých látek?


9.    MZ a SUKL neumí od roku 2010 dodnes doložit, odkud a kam a s jakým cílem výsledky putují konopné produkty oznamované každoročně OSN k výzkumu a léčbě (cca 50 kilogramů konopných drog), ani neumí vysvětlit, jaké druhy konopí dle konopných vyhlášek jsou vhodné (v jakém složení, formě podání a velikosti dávkování) pro tu či kterou nemoc, dělá, že nechápe, že nemohou být neoznámeným předpisem č. 50/2013 Sb. zakázány cílené metody léčby a výroba medicínských konopných produktu v podobě spray, čípku nebo masti nebo naopak nanotechnologií, nebo, kdo je konkrétně odpovědný za tendr SUKLu na vysoce omamné konopí s téměř 20 %THC bez CBD, které je pro naprostou většinu nemocných na terapii zcela nevhodné.

10.  Jak je doloženo na Google v článku Hospodářských novin ze dne 29. 12. 2015 „Lidé s roztroušenou sklerózou měli dostat levné konopí. Má ale nevhodné složení“, už se začíná novinářská obec zajímat o právní, finanční a bohužel i velký odborný „nepořádek“ neoznámeného předpisu č. 50/2013 Sb.

11.  Jak je doloženo na Google v článcích ČTK a dalších medií z prosince 2015 ke vzniku půl miliardou financovaného pražského Institutu pro výzkum kanabinoidů (http://icci.science) : Prodej licenci a patentu Institutu prý již za dva roky plně pokryje vstupní investice oznámené veřejnosti s podporou ministra MZ ČR a České televize poradci neoznámeného předpisu, kteří Institut vedou.

12.  V týdeníku Reflex a článku „Praha je světové centrum studia konopí“, dne 25. 12. 2015 výhodnost investice obhajují poradce a mediální tvář neoznámeného předpisu č.50/2013 Sb. následovným sdělením.

13.  Citujme k Institutu jednoho hlavních poradců neoznámeného předpisu č. 50/2013 Sb. MUDr. Tomáše Zábranského  „….. Prostě se sešlo víc příhodných okolností - všeobecně rozvinuté zdravotnictví a věda v ČR, dlouhá tradice zkoumání konopí a jeho možných léčebných využití, a dobrý základní zákon, který je podle nálezu OSN (jejího "hlídacího psa úmluv" - INCB) jednak plně konformní s úmluvami o drogách, jichž jsme signatářem, jednak vytváří zdravé a otevřené prostředí pro výzkum konopí na nejrůznějších úrovních. Ostatní státy světa nás sice mohou převýšit v jednotlivých vyjmenovaných aspektech, ale ta kombinace je unikátní a dělá to z ČR logický terč zájmu investorů, kteří si nepotrpí na příliš vysoké riziko. Zejména té konformity s OSN se většině zemí, kde se léčí konopím, dosud nepodařilo plně dosáhnout, a přitom je to pro ochranu investice v téhle velmi senzitivní a přitom velmi prudce a extrémně slibně se rozvíjející oblasti naprosto zásadní.“ Více o Institutu pro výzkum kanabinoidů na https://www.reflex.cz/clanek/rozhovory/68234/praha-je-svetove-centrum-studia-konopi.html?utm_source=reflex.cz&utm_medium=copy

14.  Že by poradci a předkladatelé neoznámeného předpisu v  Institutu udělovali licence na pěstování nebo zpracování neomamného konopí, kdy tuto prohibici stěžovatel roky kritizuje a mediálně je stále konopí vědomě mylně označováno tzv. marihuanou? Nebo snad Institut bude udělovat licence a patenty pro výrobu omamného konopí a neomamných produktů, jaké také doložil stěžovatel? Sycený olej a mast na diabetickou nohu?  Čípek nejen na rakovinu? Spray nejen na prevenci otoku mozku? Nebo snad patenty na oční kapky nebo krevní plazmu? Že by snad poradci a předkladatelé neoznámeného předpisu v pražském Institutu odborně popřeli znalce a experty a dějinnou zkušenost lidstva a výzkumy, že genetiky a produkty konopí nejdou patentovat, jen registrovat?  Patentovat za cenu vědomé vědecké nepravdy, ale s razítkem ministerstva zdravotnictví a SUKLu?  

15.  Je velmi smutným svědectvím mediální, právní a odborné manipulace oslavný výrok pana Zdenka Majzlíka ze dne 3. 1. 2016 k ministrovi zdravotnictví sdělené úhradě nákladů konopí obchodních společností přes zdravotní pojištění (v takové extrémně nemravné ceně a nízké kvalitě). Pan Majzlík zcela vyčerpán letitým bojem za záchranu své dcery oslavuje tento stav, ale v článku „Konopí a dva dopisy dvěma ministrům“ současně píše, že k této věci nechce znát odpovědi na otázky zase za několik let, viz http://majzlik.blog.idnes.cz/



Výzkumnická farma Ospělov (středisková obec Ludmírov)
Obec Ludmírov dokládá, že je jí známo, že jednáním (označených) soudců a státních zástupců při konfiskacích v Ospělově vletech 2009 -2015 byly spáchány zločiny proti lidskosti, viz http://ludmirov.blogspot.com/

K znepřístupnění kaple Nanebevzetí v Ospělově: Krajský úřad Olomouckého kraje dne 31.12.2015 střediskové obci Ludmírov pod č.j. KUOK 113075/2015 opakovaně přikázal vyrovnat se s žádosti o doložení informace zákonným způsobem, totiž, zda kdy o podmínkách provozu kaple Nanebevzetí Panny Marie v Ospělově rozhodovali zastupitelé,  když obec opětovně dne 7.12.2015 uvedla, leč neuměla ničím doložit, že o věci rozhodovali zastupitelé a sdělili občanům pravidla. Dále rozhodnutí obce ze dne 7.12 dokládá povědomí obce o petici 7 občanů obce po konfiskaci v roce 2012 k zpřístupnění kaple a současně dne 4. 1. 2016 obec uvádí, že zákonný limit k projednání petice dle § 16/2 písm. f) a g) zákona o obcích jsou v obci Ludmírov celkem 3 občané. Současně z rozhodnutí obce vyplývá, že odmítá jakékoliv navrhované smírčí řešení a o kapli bude bez jakéhokoliv smluvního vztahu nadále rozhodovat subjekt (ŘK církev), který na žádosti o zpřístupnění kaple nereaguje, a jeho rozhodnutí nejsou vymahatelná. Dne 4. 1. 2016 obec reagovala na příkaz Krajského úřadu vydat informace o jednání zastupitelů a pravidlech provozu kaple informace, když uvedla, že je tím míněno přihlášení se zastupitelů obce k dokumentu z roku 1935 o příslušnosti tehdejšího vlastníka kaple k ŘK církvi, čím se rozumí, že o kapli rozhoduje ŘK církev, nikoliv vlastník …