Členům Výboru pro sociální politiku PS P ČR a zainteresovaných výborů PS P ČR
Vážená paní poslankyně, vážený pane poslanče
Byl jsem panem předsedou Vackem pozván na jednání Výboru pro sociální politiku 6. dubna 2011, abych Vás mohl požádat o pomoc s řešením nezákonného jednání státních orgánů vůči neziskovým organizacím (opakovaně oceněným – ode dvou českých premiérů a za příklad dobré praxe EU, sloužícím primárně nemocným a handicapovaným lidem, u jejichž založení jsem stál). Budete hlasovat, zda mi udělíte slovo. Jménem těchto neziskovek vás naléhavě prosím, abych slovo získal a mohl Vám věc potřebně osvětlit - být dispozici Vašim otázkám. Věřím, že díky podpoře a zájmu Vás - zastupců občanů naší země - bude konečně nalezeno řešení a státní orgány přivedeny k odpovědnosti a zákonnému jednání. Věc se táhne několik let a stále slyšíme jen výmluvy nebo sliby!
Byl jsem panem předsedou Vackem pozván na jednání Výboru pro sociální politiku 6. dubna 2011, abych Vás mohl požádat o pomoc s řešením nezákonného jednání státních orgánů vůči neziskovým organizacím (opakovaně oceněným – ode dvou českých premiérů a za příklad dobré praxe EU, sloužícím primárně nemocným a handicapovaným lidem, u jejichž založení jsem stál). Budete hlasovat, zda mi udělíte slovo. Jménem těchto neziskovek vás naléhavě prosím, abych slovo získal a mohl Vám věc potřebně osvětlit - být dispozici Vašim otázkám. Věřím, že díky podpoře a zájmu Vás - zastupců občanů naší země - bude konečně nalezeno řešení a státní orgány přivedeny k odpovědnosti a zákonnému jednání. Věc se táhne několik let a stále slyšíme jen výmluvy nebo sliby!
Je mi jasné, že nemůžete suplovat tzv. “soudní moc”. Avšak když není, kdo by se hodlal zabývat nezákonností a protiústavností v jednání státních orgánů (s dopady ve fyzické likvidaci, mzačení, peněžním a majetkovém okrádání a v kriminalizování nevinných lidí), kdo jiný, než nositelé mandatu lidu - poslanci PS P ČR – jsou v souladu se svým slibem těmi, kteří by mohli a dokonce měli zajistit nápravu.
O předmětné věci (resp. věcem) jsem Vás osobně již částečně informoval 15. června 2010 v dopise týkajícím se interpelací exministryně zdravotnictví a exministra práce a sociálních věcí a následujících dopisech, a mj. doložil nepravdivost odpovědi ministrů na interpelace s věcí související.
Budu Vám velmi vděčen se seznámení se s podklady.
Kauza 1.: k téměř čtyřmilionovému dluhu orgánů MPSV ČR vůči první české bezbariérové škole pro dospělé Ateliér ALF, resp. jejím zřizovatelům z řad neziskových organizací.
Vláda i orgány veřejné správy buď nechápou nebo cíleně zamlčují rozdíl mezi
- běžnými dotacemi z rozpočtu veřejnoprávních korporací na podporu občanských iniciativ (např. obec si vyčlení prostředky v rozpočtu, vyzve k předkládání projektů třeba volnočasových, komise obce z nich pak některé vybere k podpoře)
a
- “rámcem podpory společenství”, kde jsou jasně stanovená pravidla, jak se nejprve zjišťují konkrétní potřeby státu (čili konkrétní typy chybějících služeb, aktivit apod.), ty se pak odsouhlasí s EU (jako vskutku pro stát potřebné, a to nejméně po dobu 5 let), a po ověření se následně vyzve, kdo by je pro stát zajistil!!! Stejně je postup u obdobných programů národních, popř. krajských (zde k jejich stanovení slouží zejména PRK a případně další strategické rozvojové dokumenty kraje).
Nelze tedy vypisovat nové a nové výzvy na čerpání fondů EU na určitou s EU odsouhlasenou konkrétní potřebu ve státě, a přitom současně nečerpat příležitosti, které již byly pro stát na základě dřívějších výzev (a s přidělením podpor z veřejných prostředků) vytvořeny!!!
Konkrétně v našem případě jsme nabídli, že zajistíme určité služby, o kterých stát (na podkladě podkladů MPSV) EU a našim občanům (podíl SR) tvrdil, že je nutně v ČR potřebujeme (v našem případě začlenění pro zdravotně a sociálně znevýhodněné formou bezberiérového a otevřeného společného vzdělávaní dospělých v produktivním věku rekvalifikacemi, motivačními programy, individální výukou, stážemi s částečnou podporou a asistencí a odborným poradenstvím jako inovativní a finančně efektivní službou, což jsme následně dostatečně dokázali a prokázali). Když jsme na tento požadavek státu (a jeho MPSV) službu v roce 2006 zprovoznili, stát ji v rozporu se svou deklarovanou potřebou (Aktivní politiky zaměstnanosti a reformy terciálního vzdělávání) nejen od roku 2008 nevyužívá, ale navíc:
a) si dovolí nám sdělit, že jej taková služba nezajímá (a že pokud my chceme, aby služba byla provozována, tak si máme sami sehnat platící klienty)
b) si dovolí znovu a znovu vypisovat výzvu na zřízení takovéto nebo obdobné (strašně potřebné) služby se závazkem finanční podpory jejího vzniku.
To je evidentní podvod - jak vůči EU pravidlům podpory, tak i vůči občanům jen naší země (kofinancování ze SR – tvrzení MPSV že je potřebná), jiank řečeno vyhozené peníze (podpora na zřízení služby otevřené i lidem s handicapem, která pak ale není státem využívána).
Takový přístup vede nejen k obrovskému znechucení a marnosti, ale především nezměrnému plýtvání a porušování zásad hospodaření s veřejnými prostředky, jak se opakovaně snažíme upozornit policii, politiky a úředníky (ale těm je to zdá se jedno nebo doposud nepochopili). Je jen otázkou času, kdy se o takové plýtvání prostředky začnou zajímat občané jiných zemí EU (když našim to “nevadí”), a budou chtít prostředky zpět, a to i s úroky.
Abychom předešli těmto škodám pro naši zemi aspoň v nás se týkajícím případě, službu jsme s max nasazením a za cenu vlastního zadlužení udrželi potřebnou dobu při životě. Očekáváme od státu náhradu na to vynaložených prostředků (a to v konečném důsledku vybranou od osob, které to zavinily – ne ze státního rozpočtu / daní těch, co to nezavinili). Očekáváme rovněž prošetření všech obdobných případů, nahrazení škod viníky, a zajištění, aby se popsaný nesprávný přístup již nemohl opakovat.
Kauza 2.: k odcizení vice než 400 kilogramů léčivého konopí státními orgány (MV a MS ČR) a v důsledku zabíjení, mrzačení, okrádání a kriminalizace nevinných nemocných a jim pomáhajících lidí.
V souladu s Ústavou a jí neodporujícími zákony už od roku 2008 odborná společnost Konopí je lék zkoumá a propaguje léčbu konopím a umožňuje i potřebným léčivé konopí (nikoliv standardizované léky, ale SUKL uvedené léčivé látky ověřené tradicí a potvrzené a zdůvodněné v řadě aspektů vědou!) na své riziko a po dohodě s lékařem užívat - a oni poskytují své poznatky pro jiné.
Od roku 2010 - s vědomím vlády, parlamentu, policie, státního zastupitelství, ministerstva zdravotnictví, školství a dalších zainteresovaných - pak provozujeme (ve výše uvedené bezbariérové škole Ateliér ALF), ojedinělé vědecko-výzkumné, terapeutické a edukativní pracoviště nazvané “Edukativní konopná klinika”. Nyní mj. připravujeme ke spuštění 5ti-letý mezinárodní výzkumně aplikační program.
Avšak Vláda a státní orgány - s popřením smyslu a pozice Trestního zákoníku v našem (a demokratických zemích) právním pořádku, resp. s neadekvátním uplatňováním Zákona o návykových látkách (který je určen na regulaci obchodu s léčivy a eliminaci obchodování s drogami a prevenci toxikomanie) aj., s popřením samotných základů právního státu (Evropské deklarace lidských práv, Listiny základních práv a svobod ČR, Ústavy) tomu brání. Lidé, kteří konopí pěstují a zpracovávájí k léčbě (k neobchodní činnosti) nezpůsobují svým chováním újmu na právech jiných! Naopak - využívají práva léčit se! Je jim však vnikáno do soukromí, zabavován majetek, jsou společensky zneuctíváni, bez jakéhokoliv důkazu o škodě komukoliv jsou nuceni hájit se u soudů jako zločinci!!!
To je v rozporu nejen s Ústavou a LZPS (kdy a jak mohou být nějakým zákonem omezena lidská práva je v ní jasně stanoveno) i mezinárodními úmluvami, které jsme přijali za platné, ale i v rozporu s např. Zákonem o zdraví lidu, Zákonem o sdružování občanů a Občanským zákoníkem… Již 21.března 2008 celkem 77 známých českých právníků, vědců, lékařů, terapetů etc. parlamentu doložilo (bez odpovědi i přes opakované urgence), v kolika ustanoveních je popírána Ústava a z nevinných lidí jsou činěni zločinci. Oni přitom po státu nechtějí ani to, co má za povinnost (viz Zákon o zdraví lidu), a ač platí zdravotní pojištění, pomáhají si sami, šetří veřejné výdaje a ještě jsou jakož i ti co jim pomáhají pronásledováni!!!. Takový stav je přímo výsměchem principům fungování našeho státu uvedeným v Ústavě.
Přes rok a půl je nevyslyšena (i přes stížnosti střídajícím se premiérům a ministrům vnitra) žádost o policejní ochranu u (střídajícího se) policejního prezidenta pro naši odbornou pomoc nemocným. Namísto toho se ČR stala největším evropským producentem tzv. marihuany, a ta je, zřejmě cíleně a hlavně nepravdivě, mediálně zaměňována za léčivé konopí (s vědomím odpovědných orgánů státu). Lidé, kteří s ní na černém trhu podnikají a bohatnou (bez ohledu na to, co jiným za škody způsobí), jsou tak “strkáni do jednoho pytle” s lidmi, pro které je konopí jedinou účinnou léčbou nebo jedinou šancí na aspoň lidsky důstojnější umírání, nebo těmí, kteří těmto lidem pomáhají a poskytují odborné informace a bezpečné odrůdy konopí! Dokonce jsou takto vnímáni i premiérem ČR, když v odpovědi na stovky prosebných dopisů nemocných o nápravu, napsal (cca): léčit se tím nebudete, protože někteří to hulí… (viz http://www.konopijelek.cz)
Očekáváme, že se tento stav, který je v rozporu se základními právy a Ústavou urychleně změní, že léčba i samoléčba konopím jakož i naše či jiných pomoc při ní bude naopak významně podporována, a očekáváme take, že nám stát urychleně nahradí léčivé konopí (určené jak pro náš další výzkum tak i pro potřeby nemocných), které nám evidentně neoprávněně zabavil.
Děkuji za váš zájem a věřím, že na jednání Výboru Vám budu moci zodpovědět veškeré Vaše případné upřesňující dotazy.
5. dubna 2011
S pozdravem Dušan Dvořák, reference
Lhostejnost poslanců a poslankyň na daném jednání k předmětné věci nelze jinak komentovat, než jedním slovem zhnusení, když jsme s kolegou odcházeli. Po 3 písemných urgencích předsedovi výboru Vackovi, zda poslanci naši zprávu jen vzali na vědomí, nebo přijali nějaké opatření k tomu, aby státní orgány přěstaly okrádat, kriminalizovat a zdravotně mrzačit nevinné spoluobčany, tajemník výboru Papoušek poslal 26. května 2011 následující znění usnesení:
2011 6. volební období, 39. USNESENÍ výboru pro sociální politiku ze 7. schůze, konané dne 6. dubna 2011 k bodu „Různé“
Po úvodním slově uděleném po souhlase výboru pro sociální politiku panu Dušanu Dvořákovi a po rozpravě výbor pro sociální politiku Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR
b e r e n a v ě d o m í informaci pana Dušana Dvořáka.
Dagmar Navrátilová Martin Vacek
ověřovatelka výboru předseda výboru
PS. Právě poslankyně za Olomoucký kraj Navrátilová věděla - stejně jako přítomná poslankyně Chalanková, která je navíc lékařka, již od léta 2010 velmi podrobné informace o celé kauze a naší marné snaze domoci se řešení. Nic neučinily. Nic.