Occupy Olomouc

Fotografie z Horního náměstní v Olomouci, kde lidé pořádají Cuppy Olomouc od října 2011. Fotografie je z  Ocuppy Olomouc dne 16.listopadu 2011






MiIlan Kohout


Milí přátelé , 
včera tomu byl přesně jeden měsíc, od kdy organizujeme hnutí Occupy v Olomouci. Každý den se v tři hodiny scházíme na několik hodin na náměstí před orlojem a trpělivě diskutujeme s nahodnými kolemjdoucími, jak nahradit kapitalismus, který koncentruje bohatství do rukou malé vrstvy lidí a  tím je zákonitě odsouzen k brzkému zániku, neb dnes už lidé nejsou vychováváni k životu pouhých otroků.
Dovoluji si vám poslat ukázku naší nejposlednější zprávy, kterou pravidelně posíláme každý den po našich odpoledních "Occupy Olomouc".
Váš Milan

Zpráva před 17.listopadem
 
Dobrý večer,

dnes bylo Occupy Olomouc opět akční. Na namesti byla dnes jakasi
reklamni kampan Fakultni nemocnice, ktera velmi zjevne, ale pod
demagogickym pláštíkem "zlepseni pece o obyvatele Olomouce"
propagovala privatizaci zdravotnictvi. Do vykonneho zesilovace tam
hovoril jakysi prodavac zdravotni pece k velkemu davu lidi. Kdyz
poodstoupil, tak jsem si dovolil udelat "guerrila akci typu Yes Man"
a predstoupil jsem bez dovoleni k mikrofonu. Sokovani organizatori
me nechali rict asi tri vety, nez me odtlacili od mikrofonu. Vyzval
jsem lidi, aby prisli na nasi zitrejsi demonstraci, jestli chteji
aby byla zdravotni pece stale dostupna pro vsechny a ne jen pro
vybrane zbohatliky, jak je to zhusta v Americe. Ja sam jsem tam zil
temer dvacet let bez zdravotniho pojisteni, zatimco si doktori a
pojistovaci spolecnosti rozdavali obrovske zisky, takze vim z
vlastni zkusenosti, jak privatizace zdravotnictvi "zlepsi" peci...
Jakysi skret, ktery mel na starosti celou akci a rval, ze je mluvci
nemocnice, me zacal fyzicky napadat a porad jecel, ze vola polici,
protoze jsem bez dovoleni pouzil jejich draze zaplacenou aparaturu.
Oznamil jsem mu, ze jestli me bude i nadale fyzicky zabranovat
pohybu, ze mu vlepim facku, az se z toho posere. Pote prestal.

V příloze jsou fotky od pana Petra Jurecka. Na jedné z nich vidíte
agresivního člověka, který mě fyzicky omezoval.




Zde jsou nějaké užitečné odkazy:

http://www.blisty.cz/art/60991.html
http://www.ctusi.info/zpravodajstvi/zpravy/4/demonstrace_dejiny_neskoncily/
http://greenaction.cz/receptar/rozhodovani-konsensem.html
http://greenaction.cz/teorie/pet-duvodu-proc-by-environmentaliste-a-aktiviste-za-prava-zvirat-meli-take-okupovat-wall-street.html

Dovolil jsem si za Occupy Olomouc poslat zdravici do New Yorku na
Occupy Wall Street, kde mam jednu kamaradku, ktera tam protestuje.
Pozadal jsem ji, at tam lidem ukaze vyber fotek z naseho mesicniho
okupovani Olomouce a zepta se, co nam lide z Occupy Wall St.
vzkazuji.
Milan

Napsal jsem:
"Occupy Olomouc zdravi Occupy Wall Street a preje brzke vitezstvi.
Jsme male mestecko v Cesku ale lide tady maji stejnou touhu najit
alternativu ke kapitalismu, ktery zajistuje hromadeni penez jen pro
uzkou vrstvu obyvatel
Za Occupy Olomouc
Milan"

Nezapomeňte na zítřejší demonstraci. Kdo může, vyrobte si
transparent a přiveďte přátele.  Ve dvě hodiny se uvidíme. Na
programu studentské divadlo, proslovy a demonstrační pochod.
Těšíme se,

Milan a Petra


MILAN KOHOUT, Ing
KNIHA:

WEB:

SITUATIONS:

ROZHOVOR CT24:

cell CESKO
011420   604 562 017